Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 21 mars 2014

Ishockey!

Jag älskar ishockey! Jag älskar att titta på ishockey på tv och jag älskar att gå på matcher! Om jag hade resurser skulle jag ha säsongskort på våran hemmaarena varje år. Det är så härligt att uppleva den energi som uppstår när en hel arena skriker ut sin glädje över att hemmalaget gör mål, eller när flera tusen åskådare hurrar när bortalagets mål blir bortdömt:)
När jag bodde utomlands var ishockeyn en av de saker som jag saknade mest från Sverige. Och om någon frågar vad jag har för drömresor så skulle en av de resorna vara ett besök i USAs huvudstad Washington för att titta på deras ishockeylag Washington Capitals. Varför just dem? För att det laget har -enligt mig- två av världens bästa ishockeyspelare: Alexander Ovetjkin och Nicklas Bäckström!

Igår var jag på en ishockeymatch. Hemmalaget kämpade och kämpade och låg i underläge nästan hela tiden och till slut förlorade de matchen. Det var ju förstås tråkigt, men jag fick skrika av glädje några gånger, och jag fick insupa atmosfären och känna samhöringhet med flera tusen andra människor så jag är ändå nöjd. Jag älskar ishockey! Och om några månader är det ishockey-VM!

Ha en underbar dag!
Annie



1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!