Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 20 mars 2014

SNÖ!


Idag är det snö utanför dörren och här i våran lilla vrå älskar vi snö!
Både jag och hundarna lever upp när vi får gå en promenad i ett vitt vinterlandskap. Min äldsta hund, Alfahannen, älskar att rulla sig i den vita bomullen med benen sprattlande, och han ser verkligen ut att njuta av livet när han far runt i snön. Det är nästan så att jag själv har lust att lägga mig i snön och rulla runt för att se om jag också kan känna samma eufori som han utstrålar..!
Min yngsta hund, Solstrålen, springer runt som en idiot och försöker slicka i sig all snö-det ser väldigt roligt ut och får mig ofta att skratta. Sedan har vi min tredje hund, Kaxmörten, som på sina korta ben försöker skutta som en kanin över alla snövallar... Man kan lugnt säga att promenader i snölandskap har en tendens att bli ganska kaotiska för deras matte-men också väldigt roliga!

Själv tycker jag det är så mysigt med ett vitt landskap. Allting blir så mycket vackrare på något sätt... Om jag fick välja mellan en varm sommardag med solsken eller en gnistrande kall vinterdag så skulle jag välja vinterdagen varje gång. Så här i våran lilla vrå älskar vi snö ( även om den kommer i slutet på mars)!

Ha en underbar dag!
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!