Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 11 april 2014

Lugn Fredag

Idag har jag haft tid att bara vara och göra saker som jag mår bra av, och genast mår själen lite bättre och de jobbiga tankarna tystnar. Det är otroligt vad känslig jag har blivit med åren; det fanns ju en tid när jag bara körde på utan att känna efter hur jag egentligen mådde och vad jag egentligen ville med mitt liv. Men numera är det omöjligt - den inre rösten vägrar att bli tystad... tack och lov!

Jag och kaxmörten var på filmdate igen idag hos våran underbara kompis. Vi var båda i behov av vila och lugn, så vi dukade upp lite godsaker och slog oss till ro i soffan framför Sagan om Konungens återkomst. Så avkopplande och mysigt för både människor och hundar!



Till middag blev det min favoritsallad med couscous, courgetter, fetaost och citron. Mums!

 
Nu ska jag avsluta våran lugna fredag med lite ostbågar, slutspelsishockey och soffmys med hundarna.
 
Ha det bra,
 
Annie
 
 

1 kommentar:

  1. Visst är hundar underbara! De fattar mycket mer än man tror - känns det som i alla fall! När jag tänker på våra schäfrar så går tankarna ofta till Zolo! Han var en alldeles speciell hund! Stor, stark, tillgiven och klok. Det smärtar mig djupt än idag att jag var tvungen att ta bort honom - men det fanns ju ingen annan utväg som läget var då!. Man får verkligen hoppas att han har det bra i hundarnas himmel! Nu skall jag till kyrkan och tjänstgöra under Johannes-passionen!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!