Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 21 april 2014

Vårfönster!

Jag blev så inspirerad av att avsluta ett broderi igår att jag sedan tog fram en av mina WIPs. Det blev Spring Window som tilltalar mig just nu eftersom fönstret är fullt av underbara vårblommor. Jag har broderat hela eftermiddagen och jag tycker jag har fått ganska mycket gjort:) Jag påminner om hur det såg ut när jag övergav den senast:

 
Igår kväll och idag har jag broderar nästan hela fönsterbakgrunden och jag har fortsatt med efterstygnen. När jag började med det här motivet så var jag inte lika van vid att brodera som jag är nu - ett antal år senare - och jag märker det nu. Jag har noterat ett antal misstag, och jag har sytt efterstygn på ställen där jag borde ha broderat korsstygn först. Men det är egentligen ganska kul att se att jag faktiskt har blivit bättre på att brodera och har mer erfarenhet och skicklighet nu. Nåväl, så här långt har jag kommit nu:

 
Jag tror faktiskt att jag kan bli klar med den här i morgon eller dagen efter..! Det här motivet är del av en serie fönster - ett för varje årstid - och nu är jag faktiskt lite sugen på att börja med ett nytt fönster (kanske sommarfönstret) när jag är klar med detta. Som ni märker snurrar det mycket korsstygn i hjärnan just nu...härligt!
 
Ha det bra,
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!