Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 10 juni 2014

Bageriet har öppet!

Under det närmaste veckorna har våran familj lite familjehögtider, vilket vanligtvis betyder att jag tar fram bunkar och börjar vispa och knåda... I morgon är det skolavslutning för två av mina syskonbarn, på fredag är det filmdate, på söndag är det loppis när jag ska försöka sälja lite hembakat, och nästa fredag är det midsommar och min födelsedag:)

De senaste månaderna har jag inte haft någon större baklust egentligen, men ändå bakat när det har behövts - jag vet ju att det uppskattas av nära och kära omkring mig:) Men idag hade jag faktiskt både lust och energi (hoppas det fortsätter så den närmaste veckan), så jag bakade...

Citronkladdkaka
 
Chokladmuffins
...till morgondagens skolavslutningspicknick.

Dessutom bakade jag kakor...

Drömmar
...till fredagens filmdate. Det blev även en sockerkaka med citrussmak som jag behåller hemma:)

Om du vill ha något av recepten på det jag bakar är det bara att lämna en kommentar så lägger jag upp receptet här på bloggen:)

Ha det bra,
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!