Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 15 juni 2014

Loppis på kolonin!



Ja, nu har jag och syrran stått på vår första gemensamma loppis på mammas koloniområde:))

Hur det gick?? 

Jodå, långt över förväntan!! Vi sålde hembakade kakor, handarbeten, inlagd gurka och ansiktsmålningar - syrran är en expert på att förvandla barn till tigrar eller fjärilar etc - för över 1000 kronor:))) När vi hade dragit bort vissa materialkostnader så kunde vi dela på 500 kronor!!!
Behöver jag säga att vi är mycket nöjda?!

Och jag som inte var säker på om vi skulle sälja något överhuvudtaget...

Efteråt kunde vi dra vissa slutsatser:

- Mina hembakade kakor ( se gårdagens inlägg) sålde väldigt bra!

- Syrrans ugglor var populära!

- Mammas inlagda gurka sålde slut på en gång!

- Jag sålde världens otympligaste antika våffeljärn, Jippie! (under bordet på bilden)

-  Det GÅR att sälja mössor mitt i juni:)

- Ansiktsmålningar var mindre populärt bland kunder över 10 år!

- En dag på loppis passar utmärkt när man har en 5:2-dag - om man kan motstå alla kakor...

- Jag har fortfarande 20-30 grytlappar!

- Jag måste baka mera kakor till midsommar...

- Det är alltid lika trevligt att spendera en dag med syrran!

Allt som allt gav upplevelsen definitivt mersmak:) Vi har redan börjat fundera på vad vi ska sälja nästa år - förutom kakor, inlagd gurka och ugglor...


Förresten, någon som är intresserade av en ny grytlapp?!
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!