Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 19 juni 2014

World Cup 2014 so far...

En av Guillermo Ochoas otroliga räddningar i matchen mot Brasilien!
Ja, nu har VM i fotboll hållt på i en vecka och alla lag har spelat minst en match. Nu vill ni så klart veta vad jag har tyckt och tänkt under den här första fotbollsveckan, eller hur?! Nu är jag inte så mycket för att uttrycka mina åsikter vitt och brett men låt gå då, lite åsikter och tankar har jag haft...

...Svt:s sändningar är mycket bättre än tv4; jag tycker André Pops är den bästa sport-programledare som finns, och Eric Hamrén har imponerat på mig. Det är väldigt intressant att höra hur en förbundskapten ser på alla aspekter av fotbollen!

...Däremot så gillar jag tv4s Jens Fjällströms expertkommentarer till matcherna; han har jättebra reflektioner och en trevlig röst att lyssna på:)

...Det är helt otroligt att Spanien (som vann EM 2008, VM 2010, EM 2012) redan har åkt ut efter två matcher, men det blir roligare för turneringen...

...England spelade bra den första matchen men förlorade. Nu hoppas jag att de kan vinna ikväll för annars är de ute ur turneringen:( Sedan måste jag ju bara säga att jag förstår inte varför Wayne Rooney är med - han har aldrig spelat bra i stora turneringar. Däremot är den unge Sterling riktigt häftig att titta på!

...Nigeria spelade INTE bra i sin första match och missade massor av enkla passningar mm. Såg inte bra ut, och det var en av de tråkigaste matcherna hittills...

...annars har det varit underhållande fotboll - varje match gäller så mycket att alla satsar fullt ut för att vinna - och många fina mål:)

...Den spelare som har imponerat mest på mig är målvakten i Mexico, Guillermo Ochoa! Han räddade alla skott och målchanser (ibland på mirakulösa sätt) i deras match mot Brasilien. Helt makalöst - och underhållande! (se bilden)

...Än så länge har jag inte hittat ett nytt favoritlag att heja lite extra på, även om Holland har spelat bra och underhållande fotboll. Men USA gjorde en bra match och spelade med ett otroligt hjärta så det ska bli kul att se om de kan gå vidare...

...Jag är glad att de har målkameror numera - det blir mycket rättvisare på det sättet. Men det var underhållande att titta på den intensiva diskussionen i SVTs studio mellan David Fjäll och Daniel Nannskog när de diskuterade målkamerans vara eller icke vara...haha! David Fjäll var emot kameror men han är nog ganska ensam om det...på en enkät SVT gjorde gillade 97 % av (de svarande) tittarna målkameror.

...Det skiljer mycket i kvaliteten på domarna... Tack och lov var den svenska domaren bra, så jag hoppas vi får se honom igen. Kul med en liten Svensk detalj någonstans i VM...

Nu ser jag fram emot de avslutande gruppmatcherna när det kommer att gälla mer och mer, vilket innebär mer underhållande fotboll för oss opartiska tittare.

(Shit, just nu gjorde Uruguay mål på England i 38e minuten-nu blir det tufft för England...)

Ha det bra,
 
Annie

(Uppdatering: Wayne Rooney (!) gjorde faktiskt 1-1 för England, men sedan avgjorde Uruguay och vann med 2-1. Nu är England i princip utslagna - väldigt tråkigt, men kanske inte oväntat...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!