Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 5 augusti 2014

The little things in life...

Jag och hundarna promenerade över till syrran idag för att ha lite 'systertid'. Det är en sådan vardaglig stund som gör livet lite trevligare att leva. När jag bodde i England så saknade jag verkligen möjligheten att kunna träffa min familj en liten stund då och då när jag kände för det. I England hade jag egentligen bara min pojkvän så jag var väldigt ensam där. Att kunna träffa familjen då och då hade verkligen gjort skillnad för mig och mitt mående, och därför uppskattar jag det verkligen extra mycket nu för tiden.

När jag kom tillbaka till Sverige efter alla år i England så valde jag medvetet att bo så pass nära min syster att vi lätt skulle kunna ses när vi ville. Och små tillfällen som att stöta på någon av mina syskonbarn när de är ute och cyklar, eller om de helt plötsligt vill hälsa på hos mig, är stunder som jag verkligen uppskattar efter alla år i England. Att umgås med de människor man trivs med och tycker om behöver inte vara så himla ambitiöst. Bara små vardagstunder när man tittar på tv tillsammans, eller står och snackar en stund i hundgården, åker och handlar tillsammans, går en promenad med hundar, eller bara sitter och pratar om allt och ingenting. Och jag är så glad att jag återigen har sådana små stunder med min kära familj och mina nära vänner efter alla ensamma år i England..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!