Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 29 augusti 2014

VM i Ridsport!

 
Charlotte Dujardin och hästen Valegro

Jag följer just nu VM i Ridsport på SVT, och först ut har dressyr-ryttarna varit. Idag delades guldet ut och det vanns av engelskan Charlotte Dujardin och hästen Valegro. De vann guld i OS i London 2012 och har varit världsetta sedan dess. Om du gillar hästar och ridsport så bara MÅSTE du titta på deras  freestyle-ritt som kan ses i artikeln http://www.svt.se/sport/2236969#./vm-drottningen-tog-tredje-raka-guldet ) och som resulterade i guldmedaljen. Det är det bästa dressyrprogram jag någonsin har sett - helt underbart! I morgon är det dags att heja på de svenska fältryttarna!

Ha det bra,
 
Annie

1 kommentar:

  1. Hejsan. Länken kom inte direkt till reportaget nu, utan jag fick söka lite för att hitta videon. Men de var fantastiskt duktiga, och allt i takt till musiken:)

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!