Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 2 september 2014

Ibland får man dem...

...vad då???

JO, snilleblixtar!!!

Här om kvällen stod jag och tittade in i mitt väldigt välfyllda köksskåp där tallrikar och livsmedel sammas om väldigt lite plats. Speciellt en del av skåpet har varit väldigt kaosartad, och det är där jag har förvarat torkad frukt, nötter och fröer mm. Jag har i princip bara slängt in påsar när jag har köpt dem, och sedan grävt igenom alla påsar för att hitta den rätta när jag behövde något.


Mitt utmärkta förvaringssystem...
 Men, som sagt, här om kvällen stod jag och tittade in i skåpet, och då fick jag en snilleblixt! Undrar om man skulle kunna ta långsmala lådor från IKEA och förvara påsarna i - sorterade så klart... Jag hade redan några av de lådorna jag tänkte på så jag provade om de fick plats...och storleken var PERFEKT! Idag var jag förbi IKEA och köpte några lådor till, och medan jag fixade kvällsmaten så satte jag ihop lådorna och sorterade påsar i tre grupper; torkad frukt, nötter och kokos/fröer. Sedan ställde jag in lådorna och...


...Voilà!!! Vad snyggt och prydligt det blev! Perfekt! Ibland får man ganska bra idéer (mental klapp på egna axeln)! Det känns dessutom riktigt bra att sortera lite i mitt köksskåp innan året stora baksäsong drar igång i Våran Lilla Vrå!
 
Ha det bra,
 
Annie


1 kommentar:

  1. Härligt:) hoppas det kommer att fungera bra för dig framåt också:) du borde också få mer plats när du kan stuva i kartonger utan risk att något " halkar" av hyllan.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!