Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 7 september 2014

Nu får det vara nog...

Det var en gång en väldigt LITEN men söt Kaxmört...

Nu vill jag inte ha någon mer magsjuka hemma hos oss...!
Kaxmörten blev dålig igår med några kräkningar och diarré, och i natt var jag uppe en gång och torkade avföring och en gång för att springa ut med honom innan det blev ytterligare en olycka... Som alltid när han inte känner sig fullt kry så ville han vara hos mig i sängen också, så det blev inte inte mycket till sömn för matte.

Eftersom Kaxmörten har haft så mycket diarré på ett dygn så blir jag ju orolig för uttorkning också, men jag har fått i honom vätska och han har varit relativt pigg och alert hela tiden (till skillnad från när Solstrålen blir sjuk). Nu verkar magen lugnat ner sig på Kaxmörten och han har fått i sig lite risvatten så jag hoppas att vi är på bättringsvägen.

Men nu vill matte att hennes älsklingar är friska...LÄNGE! Det har tagit hårt på mig psykiskt  när Solstrålen var dålig - igen - och oron över att Kaxmörten nu är krasslig och också får problem med magen... och tänk om han blir sämre oxå...och tänk om det är något som smittar våran gamling Alfahanen...Nej nu vill vi att alla får vara friska så att jag får återhämta mig från den här hemska oron och stressen och ångesten jag känner när någon av mina älsklingar är sjuk...

Håll tummarna för oss!
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!