Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 4 januari 2015

Vill inte tänka...

Som ni kanske har förstått på de senaste dagarnas inlägg så händer det inte så mycket här i Våran Lilla Vrå just nu...tack och lov! Jag sover länge på morgonen och spenderar resten av dagarna i soffan framför tvn med hundarna omkring mig och med en virkning i händerna.
Och jag försöker att inte tänka på att det är 354 dagar till nästa julafton och att jag snart måste städa undan julen 2014.
Och jag försöker att inte tänka på att det istället är januari och ett nytt år.
Och jag försöker att inte tänka på allt som jag inte har och allt som jag saknar.
Och jag försöker att inte tänka på min ekonomiska situation och allt annat som kan försämra mitt mående framöver.
Och jag försöker att inte tänka på att min Alfahane kommer att bli tio år gammal i år och att dagen närmar sig när jag måste klara mig utan honom.
Och jag försöker att inte oroa mig för om Solstrålen kommer att kunna hålla sig frisk under 2015 eller om det blir flera dyra sjukhusbesök (eller värre?!)

Så istället tar jag det riktigt lugnt; tittar på vintersport på tv och virkar på min julfilt och stoppar huvudet i sanden och försöker att inte tänka...

Annie

4 kommentarer:

  1. Låter som om du behöver en stärkande cyberkram så här kommer en!

    SvaraRadera
  2. Visst är det så att det som är roligt och underbart passerar alldeles för snabbt.......
    - Men vi ska försöka ta oss till bio nån dag/kväll nästa vecka och titta på Hobbit.
    Sedan är det väl snart dags för en filmdate med frukt och handarbete.....
    Varma kramar i massor från mej och slick på näsan från Lipton! Vi tänker på dej. <3
    T

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!