Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 19 maj 2015

Hundmat och hundmys

Idag var jag iväg med syrran och handlade hundmat. Det är samma problem varje månad; jag skulle vilja köpa det allra bästa foder till dem, men det funkar inte när man har tre hundar och själv lever på minimum. Solstrålen äter veterinärsfoder tack vare att mamma hjälper mig med halva kostnaden. Alfahanen behöver foder för äldre hundar med känsliga leder, men den senaste tiden har jag varit tvungen att köpa en påse med bättre foder som jag har blandat med en påse med billigare foder. Kaxmörten har fått Doggy ett tag nu, men han verkar inte så förtjust i det så idag köpte jag en påse Friskies istället. Hoppas han gillar det fodret bättre. Tack och lov så har varken Alfahanen eller Kaxmörten känsliga magar, så jag kan byta foder utan problem, men vad skönt det skulle vara om jag bara kunde köpa det fodret som jag vet är bäst för varje hund utan att behöva tänka på priset...!

När jag kom hem igen efter att ha varit borta i några timmar, så tänkte jag sätta mig och brodera. I normala fall brukar Kaxmörten lägga sig under en filt brevid mina ben men idag kunde han inte slå sig till ro. Det dröjde inte länge förrän han satt framför mig och stirrade på mig istället. Sedan försökte han krypa upp i min famn, så det var inget annat att göra än att snabbt lägga undan broderiet och låta honom lägga sig hos mig. Jag antar att han behövde lite extra gos hos matte en stund:) Och jag säger inte nej till lite extra hundmys:)  Det är ju otroligt charmigt när de diskret men tydligt talar om vad de vill:) Hursomhelst, vårat mys varade inte länge; efter ett tag hade han fått nog och flyttade sig till filten så ordningen var återställd och jag kunde börja brodera igen. Men gulligt var det så länge det varade...:)

Du och jag matte!

Annie

2 kommentarer:

  1. Det är dyrt om man ska köpa allt man vill ge sina djur... jag har ju barn också... Visserligen har jag lön, men det är svårt att få det att räcka till allt som många andra barn har TVÅ föräldrar som bidrar till det som ska köpas. Men jag förstår att det är jobbigt med maten, eftersom maten är så viktig. Katten Kristalls mat är lika dyr som Denniz mat så det går ju rätt mycket pengar varje månad (båda äter Royal, och så är det ju godis, tuggpinnar, märgben, grisöron, godis till både katt och hund).

    Det är verkligen mysigt när hundarna själva tar initiativet till bus eller gos!!!! Njut!

    Förresten, jag tror att det fanns ett blogginlägg från igår kväll som du inte såg..... för jag tror du hade kommenterat det om du sett det ;) bara tipsar lite så...

    Ha en härlig kväll!!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med; det är tufft när man måste stå för ALLA kostnader helt själv... Vilken lyx att ha någon annan som skulle kunna betala en räkning. Jag brukar säga det om hundarna att de är PERFEKTA sambos, förutom att de inte drar in några pengar...:)

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!