Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 21 juni 2015

Besök från Stockholm:)

Idag kom trevligt besök från Stockholm för att gratulera mig på min födelsedag:) Det var pappa i en bil och min mormor och mina två mostrar i en annan bil. Lustigt nog kom de alla till mig samtidigt och hade till och med sett varandras bilar på motorvägen:)) Då är det ändå är två timmars resväg! Även min mamma och syrran + två syskonbarn dök upp för att träffa resten av familjen:)
 
När alla hade kommit bjöd jag på lunch och födelsedagsfika och det var en riktigt trevlig eftermiddag!! Min mormor är 88 år och det är verkligen en högtidsstund när hon kommer och hälsar på mig (brukar bli ungefär en gång om året). Det är ju inte så lätt för henne att resa längre, tyvärr.
 
Här kommer lite ögonblick från dagen:
 
Så här ser det ut i Våran Lilla Vrå när alla hunddynor, hundleksaker och tuggben har städats bort:)
 Och nej, jag har inte städat bort hundarna...

...en ligger här vid soffan och de andra två sitter nog och spanar efter besökare på
balkongen:)

Min underbara, goa älskade mormor!
 
Jag fick ett jättefint virkningsset för att virka blommor!! Dessutom fick jag en slant
för att kunna unna mig lite handarbetsmaterial:)

Jag serverade en laxcheesecake, grönsallad med fetaost, ungsbakade grönsaker med
bönor och fetaost...

...fetaost- och tomatpaj och kyckling:) För syskonbarnen som inte är så äventyrliga
när det gäller mat så fanns det korv med bröd...

Vi vuxna sitter runt mitt stora bord och äter...

...medan tonåringarna som vanligt får sitta i soffan. Så bli det när man
bor på 40 kvm...

Som vanligt så lägger hundarna beslag på platsen under bordet...:)
De måste tycka vi är mycket underliga som inte sitter UNDER bordet...haha!

Skönt att se att Solstrålen kan koppla av trots att jag har besök...

Till efterrätt/fika serverade jag en jordgubbsparfait (på bilden), pavlova, bär, chokladsås
biskvier, nonstop-kakor och mandelformar!
Jag hoppas att ingen var hungrig när de åkte hem...haha!

Hundarna hjälper till att diska faten:)

Jag fick ytterligare en fin bukett blommor av mamma!

Alla har åkt och hundar och människor kollapsar i soffan...

...och försöker att inte tänka på den där härliga disken som väntar i köket...! Yiippie!!
Nu är jag jättenöjd och också helt färdig efter helgens födelsedagsfirande! Det skulle vara väldigt välbehövligt med en sovmorgon imorgon, men tyvärr så ska min gamla dörr bytas ut till en säkerhetsdörr och det bullriga jobbet börjar imorgon kl 07.30 och pågår i tre timmar...!

Annie

1 kommentar:

  1. Oj vad du har bakat och lagar mat!!! �� det KAN inte vara någon som gick hungrig ut genom din dörr!! Vad duktig du är!!

    Inte lika kul med disken efteråt. Jag har inte heller diskmaskin...

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!