Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 2 juni 2015

Mycket för dem, lite för mig...

Ska vi gå ut nu, matte?

 
Idag känns det som om jag inte har gjort någonting...och ändå har vi gjort en hel del...
Jag har varit ute med alla hundar två gånger, och jag och Kaxmörten var ut med Bästa Ts hund, och jag har varit med Solstrålen till hundgården vid två olika tillfällen. Första gången var det för att han behövde röja av sig och jag visste att hans kompis väntade på att få busa. Så vi var där i en dryg timme medan Solstrålen och hans boxerkompis lekte och sprang runt tillsammans. Sedan efter jag hade varit hemma en stund ringde en kompis och frågade om jag skulle hänga med ut, men då hade jag ju precis satt mig och kände att vi kanske skulle ta det lugnt. När jag frågade henne hur det var med henne så hörde jag dock att hon var upprörd och behövde prata så då var det bara att knyta på sig kängorna och gå ut igen... Så då fick Solstrålen återigen busa en timme till i hundgården med hennes tre härliga hundar, medan människorna pratade om livets svårigheter.
 
När jag vaknade idag var planen att jag kanske skulle få något gjort här hemma, eller i alla fall handarbeta lite, men så blev det inte. Det kanske är därför det känns som om jag inte fått något gjort, men det är ju skönt att i alla fall hundarna har haft mycket för sig:)



Kliiia mig, matte!
 
Annie

3 kommentarer:

  1. HELT underbara bilder!! Denniz skulle nog inte orka leka med hundar 2 gånger samma dag.... inte utan att vara jättestressad efteråt i alla fall.

    Du hinner göra dina grejer en annan dag... njut av hur roligt hundarna har haft iställt för att tänka på annat!! :)

    SvaraRadera
  2. Ja visst blev de fina! Jag älskar speciellt bilden på Kaxmörten och Solstrålen - de är sååå söta där de ligger sida vid sida så jag var bara tvungen att hämta telefonen och knäppa kort!

    SvaraRadera
  3. Vissa dagar blir sånna bara, men du verkar ändå ha haft det rätt mysigt med hundarna. Man får försöka njuta av sånt :)

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!