Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 12 juni 2015

Favoritstund!

Livet med hundar är fyllt av små stunder av lycka, kärlek, gemenskap och värme!
En av mina favoritstunder är när Kaxmörten kryper upp i hålet mellan min arm och min sida och lägger sig tillrätta med huvudet mot min bröstkorg...
 
 
Ofta vill han ligga brevid mig på soffan eller vid mina ben, och ofta har han inget annat val eftersom jag har famnen full av handarbeten och inte har möjlighet att ha honom RIKTIGT nära. Men så, ibland, så är jag för trött för att handarbeta, eller vill fokusera helt på tvn, och då brukar jag kalla på Kaxmörten och lyfta upp min arm och så kommer han och kryper upp och intill mig i soffhörnet och slår sig till ro.

 
Det är bara SÅÅ MYSIGT! Det är så otroligt avkopplande att ha hans varma, lilla kropp tryckt mot mig och kunna pussa på hans lena, lena huvud. Eller få en slick eller två från honom medan han tittar med dyrkande blick på mig...


Jag är såå fylld av ödmjukhet inför insikten att den här tuffa, kaxiga lilla krabaten älskar mig så mycket, och varje stund som vi sitter/ligger tillsammans i soffan och myser så här, så fylls mitt hjärta med kärlek och tacksamhet för att jag får dela mitt liv med min älskade lilla Kaxmört!

Annie

1 kommentar:

  1. Det är en otrolig känsla när en hund (eller katt - lillmatte kan ju inte somna om inte Kristall ligger tryckt mot hemnes sida) söker ens närhet på det sättet!! ❤️

    Denniz vill ofta sova så att han har kroppskontakt, i alla fall i början av natten, men annars brukar han bara söka upp mig för att bli kliad och klappad/masserad.... han kryper inte intill mig så dom Kaxmörten gör utom ibland vid sovdags.

    Njut sv deras ovillkorliga kärlek!!!! Kram

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!