Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 19 juni 2015

Midsommar i Våran Lilla Vrå

Dagen började hemma med dammsugning och golvtvätt inför söndagens besök. Jag har släktingar som är allergisk mot pälsdjur så det går inte att slarva med städningen hemma när man har tre hundar. Jag kommer att behöva dammsuga ytterligare en gång på söndag morgon...
 
På eftermiddagen gick jag och hundarna över till syrran där vi firade midsommar tillsammans med min mamma.
 
Syrran plockade en fin midsommarbukett till matbordet som hade dukats fint
av systerdottern.

Svågern och äldsta systersonen håller koll på grillen och Shiba håller
koll på husse och köttet...

Alfahanen och Vicky njuter av midsommarfirandet.
 
Kaxmörten myser med min andra systerson.

Systerdottern har en fin midsommarkrans som syrran har gjort.

Det vankas grillad fläskfilé till midsommarlunch...

...och min mammas underbart goda potatissallad!! Min absoluta favoritsallad!

Medan människorna njuter av maten sitter andra under bordet
och filosoferar...


Solstrålen funderar på hur man kan få tag på en sådan där god korv som systersonen har...


Det är jobbigt att fira midsommar...!

Alfahanen njuter av midsommarafton:)

Vad kan vara mer Svensk midsommar än jättegoda jordgubbar, glass och vispad grädde???

På vägen hem stötte vi på en traktor med björkdekorerat släp som körde omkring
midsommarfirande människor - det kändes så otroligt svenskt på något vis:))

Väl hemma igen har jag fortsatt att baka och fixa inför morgondagens födelsedagsfirande - jag fyller nämligen 45 år (fast det känns mer som 25!). Min närmaste familj kommer att fira mig imorgon hemma hos syrran, och på söndag får jag besök från Stockholm av min pappa, min mormor och mina mostrar.
Fullt upp med andra ord!

Ha en fortsatt trevlig midsommar!

<3 Annie + hundar <3

2 kommentarer:

  1. Grattis på Födelsedagen!

    SvaraRadera
  2. Grattis i förskott!!!! :) Du fyller lite före mig.. jag fyller inte förrän i februari... ;)

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!