Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 19 september 2015

Bilder från det senaste dygnet!

Jag vet att det blir en hel del bilder här just nu, men jag har så mycket att hålla på med nu den här tiden fram till jul så det finns inte så mycket tid för att filosofera här på bloggen. Dessutom har jag ju de andra bloggarna också att uppdatera och nu blir det ju en hel del på julbloggen..:) Saknar du mitt svammel kan du kika in där för där babblar jag på om allt juligt i mitt liv just nu haha!

Nåväl, här kommer lite stunder från de senaste 24 timmarna...

Min älskade lilla Solstråle älskar att gräva och igår så grävde han så mycket i hundkorgen
att det bara blev en enda stor röra av kuddar och hunddynor och täcken. När jag tittade
mot korgen lite senare så tyckte jag att det var lite väl mycket knölar i högen. Kunde
det vara så att en liten Kaxmört hade grävt ner sig någonstans här...?

Mycket riktigt, i den här knölen dolde det sig en liten grythund som helt hade begravt
sig i kuddar och täcken:)) Jag fattar inte hur han kan andas där ner i gropen, för att inte
tala om att han måste bli så varm...

Men som synes, inget fel på min lilla sötnos...

...förutom att matte störde honom så det är bäst att jag begraver honom igen...haha!

Jag tände lite ljus på kvällen...såå mysigt!!!

Idag var vi faktiskt till skogen med hundarna! Vi har inte varit där på hela sommaren
så ni kan tänka er att alla fem hundarna var uppspelta och överlyckliga att återigen få
springa runt och busa i skogen tillsammans!
 
Jag hade fickorna fulla av Frolic så att Solstrålen och Kaxmörten skulle komma på
inkallningen - det var ju ett tag sedan... Alfahanen kan inte vara lös så han hade
på sig långkoppel men han sprang lika mycket för det...och tog vilopauser bland
blåbärsbuskarna:)


Ikväll kom Alfahanen in i köket och skulle vara med mig medan
jag höll på med maten. Han brukar aldrig vilja vara där annars
så jag vet inte riktigt vad det var med honom, men mysigt
var det att ha sällskap..:)
Och det var den här köttcurryn jag höll på med i köket. Min favoritgryta, så jag
passade på att göra en STOR sats för frysen eftersom Willy's sålde köttet till halva priset
(20 kr/kilo)!

Annie

5 kommentarer:

  1. Åååååh... skogsbilder!!! Vad härligt!!! Nästan som här hos oss ju!! =) Vad mysigt om vi hade gått med alla vår 4-beningar i skogen tillsammans!! Och tagit en lååång fikapus :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av någon okänd anledning så har vi inte åkt till skogen något i sommar - annars så brukar det hända lite då och då:) Ja, det hade varit jättekul med en -lagom lång haha! -skogspromenad med er!!

      Radera
    2. Lagom lång??? Fattar inte vad du menar =)

      Radera
  2. Hi Annie, loved seeing the pictures of your lovely dogs, especially all snuggled up in the blankets :o)

    SvaraRadera
  3. Hi, how nice to have you visiting! My dogs are my everything, and they often make an appearence on this blog:))

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!