Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 6 september 2015

Börjar få ordning igen...

Så idag fortsatte jag organisera mina pysselgrejor. Jag bestämde mig för att verkligen se till att jag delar upp sakerna i lådor med gott om plats så att jag kan ha lite utrymme att fylla på med mera pysselsaker (om det blir en ny rea på Panduro tex, haha!). Därför blev det en hel del lådor men nu har i alla fall allt pysselmaterial sin egen plats och sin egen låda, och det känns jättebra. Det finns lådor för Juletiketter, Stämplar, Stämpeldynor, Bokmärken, Klistermärken, Små papper, Spetsar, Textilband, Lim, Dubbelsidig tejp, Glitter mm. Jag har ännu inte riktigt räknat ut hur alla lådorna ska stå i bokhyllorna; det sparar jag till morgondagen. Efter att ha hållt på hela eftermiddagen så kände jag att jag ville hinna göra något annat idag också så det blev lite mer pyssel...


...innan jag fixade middag och tog fram datorn. Jag hoppas att jag ska hinna brodera lite också innan jag kryper i säng...

För att tala om säng... Kaxmörten låg och sov medan jag sorterade pysselmaterial och när jag gick förbi honom en gång i eftermiddags hade han lyckats rulla in sig i filten så här...


...så att det enda man såg var hans lilla huvud som stack ut ur högen...! Det såg så roligt ut!! Och tydligen var det rogivande också för en liten Kaxmört, för han blinkade knappt när jag tog några kort...:)))

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!