Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 3 september 2015

Julen...

...närmar sig så sakteliga och jag dragit igång julpysslet!
Panduro har sin superrea (HÄR) så jag har kollat vad jag kan fynda till årets pyssel/julklappstillverkning. Då blev jag förstås sugen att sätta igång att julpyssla lite grann. Om du inte har följt bloggen så länge så kanske du inte känner till hur mycket jag ÄLSKAR julen, men så är det... JAG ÄLSKAR JULEN! Nästan lika mycket som jag älskar mina hundar!

Hela hösten är en enda lång förberedelse inför julen och jag julpysslar, jul-handarbetar, bakar, lagar mat, läser jultidningar, tittar på julfilmer, lyssnar på julmysik och juldekorerar tills jag blir alldeles julröd i ansiktet...haha! För att inte jag ska trötta ut er med all min julbesatthet så har jag ju en separat julblogg där jag redan har varit aktiv i en dryg månad... ! Så om du älskar julen så är du välkommen all hälsa på där (http://varanlillajulvra.blogspot.se/), men annars så försöker jag begränsa mitt tjat om julen på den här bloggen. Däremot så måste jag själv börja med allting i riktigt gott om tid så att jag hinner göra ALLT som jag vill hinna med innan det är Julafton igen:)

Men, som sagt, det är mycket julpyssel i hjärnan just nu och jag har roat mig med att dekorera lite tändsticksaskar:)

 
Inget anmärkningsvärt direkt, men väldigt kul att hålla på med! (Och självklart - för mig - har jag lite diskret julmusik på i bakgrunden...)
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!