Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 26 februari 2016

SAL

Jag är med i en blogg-grupp där vi broderar ett relativt valfritt litet julmotiv varje månad och visar för de andra deltagarna. På engelska heter det SAL vilket betyder Stitch ALong.

Nu i februari var motivtemat SNÖ vilket jag såg fram emot när jag såg årets teman (de bestäms i början på året av den person som ansvarar för gruppen). Det finns ju så många mysiga motiv med snö att brodera:) Men sedan så glömde jag bort det hela och hade fullt upp med andra broderier och hade en massa andra saker i skallen. Häromdagen kände jag dock att jag nog borde - det finns absolut inget tvång att delta - brodera något. Jag har ju liksom lovat mig själv att jag ska försöka delta varje månad i år... Och som sagt, jag gillar verkligen temat, även om jag inte är sugen på det just nu...

Men jag har i alla fall tittat i mina korsstygnstidningar och hittade ett lämpligt mönster. Och när jag insåg att jag kunde använda min blåa aida-väv så blev jag riktigt sugen på att sätta igång. Så idag har jag broderat broderat så här mycket...


Kan ni gissa vad det ska bli???
Det känns skönt att jag med begränsad tid idag ändå kom så här långt; då borde jag hinna med att sy klart den innan månaden är slut.

Annie

2 kommentarer:

  1. Det kommer att bli jättefint!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med julutmaningar hela året. Jag följer några julkortsutmaningar som också pågår hela året. Bra julmedicin ��

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!