Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 29 mars 2016

En vanlig tisdag...

...så händer det inget särskilt här. Det har varit ett antal hundpromenader, och en filmdate hos Bästa T då vi tittade på sista Pirates-filmen, och en fotbollsmatch på tv. Sverige ska ju spela i sommarens EM-turnering, så det är lite intressant att följa landslaget nu för att se hur de utvecklas på vägen fram till EM i juni.

Imorgon står det desto mera på programmet. Då har jag bokat tvättstugan, och ska städa hemma och tampas med hundarnas klor som växer som ogräs hela tiden. Jag läste någonstans att man behöver klippa hundarnas klor ungefär en gång i månaden, men då skulle mina hundars klor bli alldeles för långa! Att klippa dem varannan vecka är nästan för sällan men jag har ingen lust att tampas med hundarna när det gäller deras klor mer ofta än så...

Annie 

2 kommentarer:

  1. En gång i månaden??? Är de inte kloka?? Jag åker iväg och får hundarnas klor klippta varannan vecka och får dåligt samvete om jag missar med någon dag!! En månad... jag vill inte ens tänka hur långa klorna skulle vara då!!! Hoppas det har gått bra med klippandet, tvättandet och allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! Jag undrar vilken hundras de baserar den uträkningen på...? Kanske någon RIKTIGT hårig en där man inte ser klorna...! Jag hade en kompis som var supernoga med sin hunds klor, så jag 'ärvde' liksom det intresset och försöker hålla klorna så kortklippta som jag bara kan!

      Radera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!