Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 13 mars 2016

Mellofinal!

Vi bestämde att vi skulle ha lite Mellofinalfirande hemma hos syrran idag,
 
så...
 
Jag bakade fikat, vilket bland annat innrhöll den här kladdkakan med
lite enkel 'Mello touch':)


Väl hemma hos syrran så lade sig Alfahanen i fåtöljen i vardagsrummet
 en stund medan jag kliade honom.

Så fort jag slutade klia honom så skällde han till och stirrade uppfodrande
på mig!

Det gick inte att missförstå, så det var bara att fortsätta klia honom..:)

Vi åt texmex till middag, innan jag ledde en Mello quiz.

Sedan var det dags att duka upp fikat inför finalen innan vi alla trängde ihop
oss runt vardagsrumsbordet och tvn.

Det är alltid trångt i soffan hemma hos syrran eftersom alla fem invånarna
i huset gillar att ligga i soffan. Därför brukar Solstrålen få kämpa med att hitta
en plats att ligga på - han kan inte koppla av om inte han också får ligga i en fåtölj eller
soffa... Det brukar sluta med att han lägger sig högst upp som prinsessan på ärten på
kuddhögen i deras soffa:)

Min största favorit var Wiktoria med Save Me, men eftersom jag gillade
Frans nästan lika mycket så kändes det helt ok att han vann:)
Det känns som om det kan gå riktigt bra för honom i Globen -
blir spännande att följa...!
 
Annie

1 kommentar:

  1. Vad mysigt! Här var det bara Alva, jag och alla djuren! :)

    Tack för länken till bloggen! Hoppas du har sett att ni är länkade från vår länksida också? KRAM

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!