Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 26 april 2016

Lampor och virkning

Jag fick en present av min pappa och hans fru när vi sågs senast, och nu när jag - äntligen - har plockat bort påskdekorationerna så kunde jag ta fram min nya fina present:)


Jag kommer inte ihåg exakt vad den hette men det var nog något med skiftande färg, fiberoptik och LED. Jag älskar LED-lampor; de drar lite el och är brandsäkra. Perfekt för mysbelysning! Och den här lampan är verkligen mysig i kvällsmörkret:


Den är så fin! Tack pappa! Den här kommer jag att njuta av många kvällar framöver!

Jag gillar att ha lampor som speglar säsongerna, men när jag skulle leta reda på min färgglade vår-lampskärm till köket kunde jag inte hitta den, vilket gav mig huvudbry. En lampskärm måste jag ju ha och de enda som jag kunde hitta var ganska tråkiga och inte färgglada som jag ville ha.
Men så slog det mig plötsligt; kanske kunde jag 'pimpa' en av de gamla lampskärmarna jag hade med lite extra 'bling'?! Sagt och gjort, jag tog fram lite guldigt glitterlim och satte igång att 'rita' med guld på min IKEA lampskärm med bladmönster...


Efter en natts torktid så kunde jag sätta på min 'nya' skärm...och jag är faktiskt ganska nöjd! Bilden gör den inte riktigt rättvisa eftersom man inte ser så mycket av glittret, men i verkligheten ser den mycket roligare ut med extra guldigt glitter och den passar väl in med mina fina julkaktusar i fönstret:) Så, lampskärmskris avvärjd för stunden!

Jag är fortfarande helt virktokig, och det enda jag tänker på från morgon till kväll är virkning.
Eftersom jag virkar mycket så virkar jag också på många olika projekt samtidigt; jag kan ju bara inte hålla på med ett projekt i taget... Nej, jag vill kunna ha många olika projekt på gång så att jag kan byta emellan dem beroende på vad jag känner för för stunden. Sån är jag!

Så det är lite olika saker på gång, och ett av dem är en kudde som jag planerar att virka till soffan. Kudden är gjord av virkade rutor vars mönster kommer från den underbara virkbloggen BautaWitch och jag har varit sugen på att virka dem hur länge som helst! Nu har jag samlat ihop lite restgarner och satt igång:


Alltså, de här färgerna får det att spinna i handarbetssjälen! Jag bara ÄLSKAR de här rutorna och färgerna, och jag längtar tills jag kan virka ihop dem till en kudde!


Nej, nu måste jag sluta skriva. Jag har fler underbart färgglada rutor som väntar på att bli virkade!

Annie

1 kommentar:

  1. Gud vad fin lampan blev!! Jag hade ALDRIG kommit på den idén!!!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!