Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 5 juni 2016

Borta bra men hemma väldigt bäst!!!

Jaha, då är vi alla tillbaka hemma i soffan i Våran Lilla Vrå:)) Och det är sååå skönt! Att kliva in genom dörren och bli överröst med pussar och slickar och svansviftningar av tre mycket kära vänner är oslagbart!
Nu sitter jag återigen i soffan med datorn i knäet i mitt älskade lilla hem och har min underbara flock samlad omkring mig; precis som det ska vara i mitt liv:)

Tidigare i dag ägnade mormor och jag ett par, tre timmar med att titta på gamla släktkort samtidigt som jag också tog kort på korten, och mormor berättade om hennes och morfars gamla släktingar som hon kom ihåg och jag skrev ner en hel del också! Det var jättekul att lyssna på mormors berättelser och jag ska försöka göra en lös sammanställning av det hon berättade. Eventuellt kommer det ett antal inlägg om detta på bloggen, för på det sättet vet jag att det finns kvar. Jag älskar ju ämnet historia i allmänhet så det är extra fascinerande att lyssna på historia som innefattar ens egen släkt, även om jag inte är så pass intresserad att jag vill släktforska. Inte än i alla fall.
Men mormor hade kort på släktingar som var födda på tidigt 1800-tal så ganska långt tillbaka i tiden kom vi idag:))

Det är lustigt hur man, eller i alla fall jag, får tid för reflektion när man tar ett brejk från sin vardag. Jag är såå tacksam att jag ÄNTLIGEN har hittat ett liv där jag har haft möjlighet att hitta, leva med, och njuta av, mina passioner i livet! Ett liv där jag äntligen kan känna någon form av glädje och lycka av att bara leva mitt lilla liv fyllt med hundar, handarbete och sport med en kär familj och några goda vänner. Att bara kunna känna lust att kliva ur sängen - även om det bara är för att jag ska virka hela dagen - är riktigt stort för mig, eftersom jag har saknat den lusten under så många år.
Det är skönt att äntligen kunna vara stolt över den man är och veta  hur man vill leva sitt liv och veta vad man behöver för att må bra.
Men det har varit en låååååååååång resa att komma dit.

Annie

1 kommentar:

  1. Känslan när man kommer hem är ovärderlig!! Och att mötas av sina pälsklingar är helt underbart!

    Oavsett vad man ska göra under sin dag är det fantastiskt att känna livsglädje, ork och energi. Jag är glad över att du har kommit dit att du känner stolthet och glädje!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!