Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 23 juli 2016

Datorstrul och virkning...

Jag har muttrat en hel del över datorn de senaste dygnen...! Jag lyckades uppdatera - hade inte så mycket val...- till Windows 10 utan problem, men sedan började problemen..! Det har strulat med zoominställningen, det kommer upp en massa konstiga notiser, det är en massa inställningar och grejor som jag inte fattar och jag har haft superstora problem att ladda ner korten från telefonen...! Jag har lagt ett antal timmar på att komma någon vart med problemen, men hittills är jag inte nöjd. Det enda som jag förhoppningsvis har fått någon rätsida på är bildnerladdningen, och det skedde först efter att jag ringde syrran i ren desperation och frustration! För det mesta brukar jag lyckas få till det jag behöver på något sätt även om det kan ta låååång tid att få ordning på det, men så har inte fallet varit den här gången... Det känns nästan som om den nya Windows är för komplicerat för mig. Jag är definitivt inte en sådan människa som hela tiden vill ha det senaste inom tekniken; tvärtom så nöjer jag mig väldigt gärna med något lättare som är enkelt att använda...

Jag har i alla fall också virkat lite under dagen, och bland annat gjorde jag klar fjärde delen på mysterievirkningen som Charlotta från bloggen  In the yarn garden har anordnat...


Det här projektet börjar närma sig slutet och det ska bli en kudde. Det är verkligen ett superroligt mönster som går att variera i all oändlighet!

Dessutom vill jag passa på att tacka för era fina kommentarer på mina virkade popcornblommor! Det uppskattas kan jag lova:)))

Imorgon kommer syrrans två hundar att flytta in här hemma hos oss i en dryg vecka, så det finns nog risk för att det blir väldigt mycket hundar här på bloggen den närmaste tiden...

Annie

1 kommentar:

  1. Oj just det ja!! Det är ju nu du ska ha ÄNNU fler hundar!! Lycka till vännen, och hoppas att alla uppför sig.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!