Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 27 juli 2016

Hundvakt dag 3...

På morgonen:
 
När jag tänder sänglampan vill alla hundarna upp i sängen förutom Alfahanen
som tycker det är för varmt att ligga i sängen en längre stund.

Shiba testar en av de mest populära liggplatserna här hemma; den så kallade
'pott'-korgen....

Vicky vilar i sängen...

..medan Alfahanen håller sig på golvnivå...

...och Solstrålen sträcker ut sig bredvid mig:)
 Förmiddag (och eftermiddag):
 
 
Först går jag ut med de tre 'yngsta' och mest uppskruvade; Solstrålen, Shiba och Vicky.
Det blir en promenad med skällande hundar, dragande hundar, och hundar som inte lyssnar...

Sedan tar jag ut de två äldre herrarna och då är det myspromenader då jag njuter
av hundar som går fot, lyssnar på mig och i allmänhet uppför sig bra:))

På eftermiddagen tog jag en brejk från hundarna och cyklade över till syrran för att
mata fiskar mm, och sedan tog jag en sväng förbi affären och hittade bland annat denna
ljuvliga tidning! Vad jag längtar till två veckor i tv-soffan! Med bara TRE hundar!
 
När jag kom hem från affärerna var det dags för två nya promenader och sedan kollapsade jag
i soffan...! Nu har jag suttit och tittat på tv och handarbetat; så skönt att jag nästan inte vill gå och lägga mig!!! Men jag har hundar att ge kvällsmat, två promenader att gå och sedan kan jag få lite sömn.
 
Och jag glömde att nämna att jag fick torka upp efter Solstrålen som helt plötsligt kissade inne ikväll...Det blir lite svårare för honom att hålla ordning på kisseriet när vi har sällskap och inte riktigt följer de normala rutinerna...
 
Som om jag inte hade nog som det är så har jag dessutom bokat tvättstugan imorgon - måste tvätta dynor efter Solstrålens missöde bland annat - och jag måste dammsuga eftersom Shiba fäller så mycket päls utöver det normala som tre hundar fäller...
 
SUCK!
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!