Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 28 juli 2016

Hundvakt dag 4

Dagen började som vanligt i sängen där alla hälsade på varandra på morgonen:)
 

Medan jag gjorde mig i ordning inför dagen så spanade Kaxmörten och Vicky ut genom fönstret.

 
 Sedan gick jag och det första gänget (Shiba, Vicky och Solstrålen) ner till hundgården en stund. Det blev dock inte så mycket springande eftersom det var ganska varmt. Efter en stund gick jag hem och bytte hundar, och så gick jag en lugn runda med Alfahanen och Kaxmörten då vi njöt av värmen - och skuggan -...

..och stannade och vilade på några ställen:)

 
 Just nu uppskattar jag verkligen de här lugna promenaderna med mina äldre herrar. Normalt sett har jag ju även Solstrålen med på promenaderna så då har jag inte samma chans att njuta eftersom Solstrålen drar en del...

När jag kom hem var det dags att ta itu med tvätten och sedan med dammsugningen; det blir snabbt vääääldigt mycket hundhår på golvet med fem hundar inklusive en vit schäfer...
Hundarna tog det desto lugnare och var mycket på balkongen; här ligger fyra av fem hundar där...


Jag tror att det är lite för trångt på balkongen för Shiba för att hon riktigt ska kunna koppla av där, men vid ett tillfälle var vi allihopa på balkongen så det finns faktiskt plats för alla.

Mina nya glasögon dök upp i posten, så nu kan jag se tvn ordentligt igen:) Skönt att ha det fixat innan OS börjar:)
Förutom att städa och tvätta på eftermiddagen cyklade jag också över en sväng till syrrans hem och matade fiskar. På vägen hem träffade jag en kompis och stod och pratade med henne en stund, och sedan var det dags att ta ut hundarna igen...

Först gick jag en sväng med Alfahanen och Kaxmörten, och sedan gick jag till hundgården med de andra tre eftersom vi hade bokat in en dejt med en hundkompis. Det var verkligen skönt att vara i hundgården på kvällen. Det var lite svalare och blåste en skön sommarvind och hundarna orkade leka lite mer. Solstrålen hade jättekul och sprang och sprang och gjorde av med överskottsenergi, och vattnet jag hade tagit med räckte inte särskilt länge. Men det var som vanligt härligt att se honom skutta omkring med hans smittsamma livsglädje:))

När jag sedan kom hem vid 20-tiden på kvällen kunde jag ÄNTLIGEN sjunka ner i soffan och börja virka! Jag började på ett riktigt roligt projekt som jag inte ville lägga ifrån mig, så jag ser fram emot att fortsätta på det imorgon!

Nu ska jag ge hundarna kvällsmat, ta ut dem på promenader och hänga upp lite tvätt innan jag äntligen får krypa ner i sängen...

Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!