Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 16 juli 2016

Krångligt värre...eller?!

Idag fick jag mensen så humöret har väl inte varit på topp direkt. Men jag har broderat på ett nytt projekt...


Någon som kan gissa vad detta ska bli för typ av motiv??

Dessutom har jag gett mig i kast med engelska virkbeskrivningar... Man kan ju kanske tro att när man som jag har bott i England i över ett årtionde, pratar flytande engelska och handarbetar jättemycket; ja, då borde man kunna läsa engelska handarbetsbeskrivningar. Men så är inte fallet. Varenda gång jag har försökt att tyda engelska virkförkortningar så har det snurrat i skallen och jag har gett upp...

Försök att tyda dessa virkinstruktioner till exempel:
 1 ch, *work (1dc, 1htr, 5tr, 1htr, 1dc) all into next ch sp, then work (1dc, 1htr, 3tr, 6ch, ssinto top of 3rd to form loop, 2tr, 1htr, 1dc) all into next ch sp*, repeat from *to* three times ss into 1st dc of the round.

Men nu har jag bestämt mig för att NU ska jag lära mig detta! Det finns så många fina engelska virkmönster som jag vill ta del av, och med hjälp av listor från nätet på översatta virktermer, superklara bilder och lite envishet så håller jag nu på att försöka bemästra denna nya värld.

Jag har framför allt ett jättefint användbart mönster som jag vill kunna virka och efter att ha prövat virka några varv, funderat på varför det såg så konstigt ut...kolla översättningar igen...och bilder...och mönstret...och repat upp...och virkat om...så ser mitt engelska virkprojekt just nu ut så här...


 
...och nu är jag på rätt väg...äntligen!! Och jag är såå stolt över mig själv! Även om ni kanske tycker att den ser konstig ut än så länge:)

Men det här tolkandet av engelska mönster kräver en pigg hjärna så jag lär få lite sömn innan jag kan  tampas vidare med beskrivningen imorgon. Och jag längtar efter att fortsätta!

Annie

2 kommentarer:

  1. Jag gissar på en årstidstavla!

    SvaraRadera
  2. Och jag gissar på någon julgrej ;)

    De engelska beskrivningarna verkade mest förvirrande tycker jag ;) Bra jobbat!!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!