Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 11 juli 2016

Vad glad jag är för Ronaldos skull!



Portugal är Europamästare i fotboll! Och jag är såå glad. En av världens bästa fotbollspelare Ronaldo, deras kapten, blev skadad i början på matchen och trots att han försökte att fortsätta så var han tvungen att utgå. Och alla trodde att det var kört för Portugal. Och Ronaldo grät i besvikelse eftersom han redan hade förlorat en stor mästerskapsfinal tidigare och trodde att chansen var borta för alltid..



Men i övertid lyckades Portugal göra ett mål och lyckan hos Ronaldo och hans lag när de ändå på något sätt lyckades vinna sitt första mästerskapsguld fick mig att fälla några glädjetårar. Man unnar verkligen Ronaldo att äntligen få fira ett mästerskapsguld med sitt land efter allt annat som han har åstadkommit i sin fotbollskarriär.

Imorgon åker jag till huvudstaden några dagar för att umgås med min pappa och bo på våran familjebåt. Hundarna får bo hos syrran och mamma några dagar medan jag ska njuta av båten och Stockholms skärgård!

På återseende från sjön:)

Annie

2 kommentarer:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!