Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 28 september 2016

För få timmar på dygnet...

Just nu känns dagarna väldigt korta. Jag hinner liksom inte med att göra allt jag vill just nu.
Jag vill blogga, läsa alla bloggar jag gillar, göra julklappar, läsa gamla jultidningar, pyssla, titta på tv, leka med hundarna mm mm. Men det är stört omöjligt att hinna med allt; speciellt eftersom man måste sova också, haha:)

Idag hade jag tänkt att jag skulle hålla på med julklappar men istället så hamnade jag framför datorn där jag julbloggade och läste andra bloggar. Sedan tog jag rätta på lingonen från igår som jag inte hade fryst. Jag torkade lingon i 70-graders ugnsvärme men eftersom jag inte har en varmluft så tog det ett antal timmar...


...men det var det värt. Det är så himla dyrt att köpa torkad frukt så det känns bra att kunna göra sin egen som jag kan använda till bakning och till min MUSLI.

Sedan kokade jag lingonglögg på färska lingon som blev jättegod:)


...och så räckte resten av lingonen till ett par små burkar med lingonsylt.

Det är så mysigt och tillfredställande att koka egen sylt och saft mm. Jag känner mig så himla tillfredsställd  när jag ser de färdiga flaskorna och burkarna med egenhändigt gjorda godsaker uppradade i köket. Det är som att den inre 'ursprungshusmodern' väcks till liv igen:))

Men i morgon måste jag försöka att handarbeta! Julklappslistan är lång och dagarna springer iväg i en faslig fart....

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!