Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 12 november 2016

Handarbetslördag!

Det här broderiet gjorde jag förra vintern och idag har jag äntligen gjort en kudde av det.
Tack och lov hade jag det perfekt matchande tyget liggande i mina handarbetsgömmor
och det känns jättebra att få den här kudden klar!


Jag såg ett jättefint mönster på min favoritblogg www.bautawitch.se som jag
sedan använde för att virka en julig grytlapp.

Idag fäste jag alla trådarna på Kaxmörtens ulltröja så att han kunde ha den på
promenaderna. Jag är såå himla nöjd med tröjan! Mina tidigare försök till att göra
värmande kläder till honom har varit totalt misslyckade, men den här tröjan
sitter som en smäck...och är dessutom riktigt snygg med flätorna!
OCH Kaxmörten verkade helt bekväm i den!


Tröjan användes på den tidiga kvällspromenaden och Kaxmörten verkade riktigt
nöjd! Precis som mig!
Mattes stiliga kille!

Annie

1 kommentar:

  1. Det bruket kännas bra när man äntligen tar tag i och gör klart det där sista, som att fästa trådar. Vad fin kudden blev!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!