Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 9 februari 2017

Thank you for the music!

Alltså, jag är såå stolt över mig själv! Det kändes frustrerande i går kväll när jag inte orkade göra klart städningen, och när jag sedan vaknade nu på morgonen och kände mig JÄTTETRÖTT OCH SEG OCH GRINIG så lockade det inte alls att fortsätta med städningen... Vid 12-tiden hade jag klarat av morgonpromenaden mm, och då hade jag att välja på att sätta mig i soffan och virka eller försöka ta itu med städningen... Ni kan ju gissa vilket som lockade mest..???

Men jag tog mig mentalt i kragen, satte på min allra mest poppiga och dansanta spellista från Spotify
 (med musik från mina klubbdagar i London på 90-talet som jag kanske skriver om i ett annat inlägg någon gång...) och tog fram dammsugaren och golvmoppen. Och tack vare musiken började jag känna mig lite piggare och var till och med tvungen att dansa runt i vardagsrummet en stund (medan Kaxmörten förskräckt sprang och gömde sig under sängen, Alfahanen började skälla glatt och Solstrålen bara tuggade vidare på sitt tuggben...). Helt plötsligt kändes det inte lika tungt att städa utan jag bara jobbade på medan jag lyssnade på och njöt av musiken som är så välbekant för mig.

Och nu är jag klar! Nu är det rent på golven här hemma! Och jag är så stolt att jag faktiskt fick det gjort! Trots att det kändes sååå tungt innan jag startade.


Men nu ska jag titta på sport och virka så virknålen ryker! Och kanske börja på ännu ett nytt virkprojekt:)))

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!