Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 2 mars 2017

Lekkamrater:)

Nu när jag har en bra Iphone (tack vare en UNDERBAR, UNDERBAR julklapp från syrran och svågern) så har jag ju kunnat filma hundarna mycket mera! Som ni vet så tänker jag mycket på att dokumentera vårat liv tillsammans medan alla mina älsklingar fortfarande är pigga och krya.

Idag filmade jag Alfahanen och Solstrålen som lekte:) De har alltid lekt bättre tillsammans än vad Kaxmörten och Solstrålen gör; DERAS lek kan likaväl sluta i ett bråk. Alfahanen däremot är mycket mera tålmodig med Solstrålen än Kaxmörten och tolererar att Solstrålen testar gränser...VARJE dag...SUCK...

 

Det passar dem båda bra att Alfahanen kan ligga ner och vila samtidigt som Solstrålen hoppar runt omkring honom och försöker få in kärleksfulla nafs på sin tålmodiga storebror:)

Jag älskar att titta på när hundarna leker! Det känns riktigt bra när jag ser vilket utbyte de har av varandra, och hur tråkigt det skulle vara för dem om de inte hade varandra. Hundar är ju faktiskt flockdjur och en hundkompis kan fylla behov som jag aldrig kan...

Sedan hade jag och Kaxmörten lite skoj med kameran...

 


Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!