Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 28 april 2017

Åh vad jag HATAR...

...Pittsburgh Penguin!!! Det finns inte mycket som jag hatar och det är inte mycket som jag blir så engagerad i, men ända sedan jag hörde dem - framför allt deras kapten Sidney Crosby - skoja om ett självmål som Nicklas Bäckström råkade göra mot dem så har jag verkligen hatat dem. Inte har mitt hat minskat av att de har slagit ut Washington Capitals ca 8 ggr i Stanley Cup-slutspelet - som tex förra året - och Washington har bara lyckat slå dem EN gång i en matchserie. Och nu möts lagen återigen, och jag är fylld av en STOR oroskänsla för att de inte ska lyckas slå dem det här året heller... Det känns som om de skulle ha större chans mot vilket annat lag som helst..!

Och det har inte börjat bra. Första matchen spelades i natt och Capitals förlorade...
I andra perioden gjorde Pittsburgh 2 snabba mål efter att lagen hade känt på varandra, och sedan började Capitals komma igång och lyckades utjämna till 2-2. Men mot slutet av matchen fick en Pittsburgh-spelare ett friläge och lyckades göra mål, vilket då gav Capitals 7 minuter att försöka utjämna. Och de gav verkligen ALLT...men det kändes som om pucken och flytet liksom inte var på deras sida i matchen. Och Nicklas Bäckström gav sig till och med in i lite närkamper; han slåss ALDRIG annars... Men de förlorade den första matchen på hemmaplan.

Och jag fasar och våndas för den här matchserien.
Det kommer att bli känslomässig tortyr.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!