Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 23 maj 2017

Morfar Olle

Igår såg jag en pälsängrer när jag var inne i min klädkammare vilket ledde till att jag tömde hela klädkammaren för att städa rent. Jag hade egentligen tänkt att virka och koppla av men livet blir ju som vanligt inte som man har tänkt sig...

Jag var tvungen att lyfta ut lådor mm och då passade jag på att titta i dem för att se om det var något jag kunde slänga. Då hittade jag en värdefull skatt som jag hade glömt att jag hade!  Det var en underbar tavla som min kära morfar Olle hade målat till mig och som jag fick när jag fyllde 25 år dvs sommaren 1995.


Motivet är från min morfars favoritställe; deras fina sommarhus som min älskade mormor fortfarande har kvar. Min morfar var jätteduktig på att måla som ni kan se, och när han blev pensionär så började han måla ännu mera.

Min fina morfar <3
Överhuvudtaget lärde jag känna min morfar bättre efter han gick i pension. Jag var ofta hos mormor och morfar när jag bodde i Stockholm och pluggade. Jag brukade låna deras tvättmaskin och titta på sport med morfar och umgås med mormor. Det var mysiga tider:)

Att hitta den här tavlan kändes underbart, och det lustiga är att jag faktiskt redan hade en tom väntande plats  (i väntan på inredningsinspiration) så jag kunde ställa upp tavlan på en gång.

Så även om jag fick slita flera timmar med klädkammaren så är jag väldigt glad att jag hittade morfars tavla. Den är alldeles för fin för att ligga nerstoppad i en flyttkartong...!

Tack morfar Olle <3!!!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!