Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 7 juli 2017

Mys hos syrran!

Idag hade jag och mitt gäng bestämt träff med syrran för lite soffhäng hemma hos dem!

Hon hämtade upp mig och hundarna efter jobbet och då åkte vi en sväng förbi McDonalds och köpte varsin Ice Cream Sundae för att fira att det var fredag. Sedan åkte vi hem till henne och började titta på Gilmore Girls som hon har rekommenderat.
Vi passade också på att ta en massa 'familjefoton' på mig och hundarna. Jag har länge tänkt att jag måste se till att få kort på oss alla fyra medan alla mina pälsklingar lever och idag blev det äntligen gjort! Det är en stor lättnad  för mig.
Det var lite kaotiskt innan alla hade slagit sig till ro...

 
...men det hela gick ändå bättre än förväntat:) För tre år sedan hade det INTE varit lika smidigt, det är en sak som är säker, eftersom en viss Solstråle skulle ha haft vansinnigt svårt att vara stilla mer än en sekund...! Men nu lyckades syrran faktiskt ta många fina kort så nu återstår bara välja vilket kort jag vill framkalla, förstora och rama in!
 
Sedan åt vi lite käk och tittade på den underbara romantiska filmen om Askungen.
 
 
Eftersom det bara var jag och syrran framför tvn var det gott om utrymme för alla fem hundarna att sprida ut sig omkring oss. Alfahanen och Solstrålen låg bredvid varandra i soffan...
 

...medan Shiba som vanligt låg i trappen.
 

Kaxmörten insisterade på att ligga i mitt knä medan jag virkade...
 


...och lilla Vicky hade krupit in under soffan.

 
Allt som allt var det en riktigt trevlig eftermiddag och kväll med världens bästa syster:)
 
Annie

1 kommentar:

  1. Sv: Ja, lite brunfärgade blir de. Hoppas det hår bra den här gången!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!