Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 7 augusti 2017

Minisemester med pappa och syrran, del 1

Tidigt på morgonen lämnade jag mina älsklingar hemma hos svågern och 
sedan packade jag och syrran in oss i deras bil och styrde mot Stockholm
och pappa. Den sista biten ut till våran familjebåt så åker man igenom
ett otroligt fint landskap som var underbart att återse:)

Här är hon, våran Ann-Cari, döpt efter mig och syrran och byggd under  ett år
i början på 1980-talet av pappa hemma på våran tomt. Helt underbart att vara
på båten igen!

Kära Ann-Cari! Hon är sig lik:) Inredd i trä med blåa detaljer
och full av små praktiska lösningar som pappa byggde!

Sådan vacker utsikt från båten...och underbara båtljud från alla master och vajrar som
slår i vinden.


Det tog oss inte lång tid att komma i ordning, och vid 11-tiden var vi på väg
med pappa i kaptensrollen som vanligt:)

Vad jag har saknat skärgården!
Den finns verkligen i min själ efter alla somrar och lov och helger som jag 
spenderade på båten under uppväxttiden!

Jag och syrran brukade sitta i fören många timmar under gång om vädret tilllät när
vi växte upp. Självklart var jag tvungen att göra det igen nu när jag hade chansen!

Efter en dryg timma var vi framme vid vårat mål: gästhamnen på Dalarö!
Dalarö är en speciell plats för våran pappa, eftersom det var där han och hans syster
och farmor och farfar hade en sommarstuga och det var där som han lekte på somrarna
och skapade underbara minnen för resten av livet <3               

Fortsättning följer!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!