Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 31 augusti 2017

Minisemester med syrran och pappa del 4


Min och syrrans tredje (och sista) dag i Stockholm åkte vi och hälsade på våran
älskade mormor som spenderar somrarna i hennes fina sommarstuga. 
Min älskade morfar och mormor köpte den här tomten en gång i tiden och 
byggde två fina sommarhus på den.

Min fina morfar gick ju bort för drygt 12 år sedan och sedan dess
spenderar mormor somrarna själv i sommarstugan. Mina två mostrar
är dock där ganska ofta och hjälper till med diverse sysslor när det behövs.

Min älskade mormor Gerd som fyller 90 år i november i år <3

Selfie med världens finaste mormor!

Mormor bjöd på lunch på den fina inglasade altanen som morfar
byggde en gång i tiden.

Det var jättetrevligt att hälsa på mormor. Jag vill ta vara på de chanser jag har att
träffa henne, eftersom man inte vet vad morgondagen för med sig.

På eftermiddagen styrde vi kosan hemåt och stannade till
på McDonalds för att avnjuta deras goda mjukglass! 

Det var verkligen tre underbara dagar som kändes väldigt viktiga för mig. Pappa börjar bli till åren och det är oklart hur länge han kommer att kunna ha kvar våran familjebåt, och även om mormor mår bra för sin ålder så är hon ändå snart 90 år och man vet inte vad som kan hända från en dag till en annan. Så jag ville verkligen passa på att njuta av båtlivet med pappa medan jag kan, och få en chans att krama om mormor och hälsa på henne på hennes mysiga sommarställe.

Det var också väldigt kul att vara med syrran på tu man hand. Hon har ju annars fullt upp med man, tre tonåringar, hundar, heltidsjobb mm så det är inte så ofta som vi kan umgås själva en längre tid. Det var verkligen jättemysigt att prata gamla minnen, sova i vår gamla ruff igen, skratta tillsammans och ta fram kortleken och spela några av kortspelen som var så stor del av våran barndom.
Små saker som är guld värt i livet <3!

Annie

2 kommentarer:

  1. Visst hade vi det mysigt?! Hoppas vi kan göra det igen nästa år😍❤️

    SvaraRadera
  2. Förstår att ni hade underbara dagar och fortsatte skapa minnen för livet.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!