Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 3 september 2017

Skön söndag!

Idag har varit en sådan där underbar helgdag när jag bara har tagit det lugnt med hundarna, och virkat och tittat på sport mm.

Vi började dagen med att gå till hundgården. Ofta är vi där med någon hundkompis, men det är också väldigt skönt när vi är där själva. Framför allt kan Alfahanen ta det lugnt och göra allt i sin egen takt, utan att bli lockad att springa mer än vad han borde...

Idag hade jag med lite extra hundmat som de fick söka efter i det höga gräset...


...vilket Solstrålen älskar!
Det blev även lite mys...


...och lite bus...


...och lite vila i gräset..


Jag har virkat på lite olika projekt den här helgen. Bland annat var jag bara tvungen att börja på en ny virkad julkudde i ett av mina favoritmönster In Bloom CAL av Mijo Crochet, en superduktig virkdesigner!


Det ska bli spännande att se hur kudden kommer att se ut; jag har ju inget färgschema att följa utan får välja färgerna själv. Ska också bli spännande att se om jag blir klar med den till den HÄR julen...:)

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!