Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 7 september 2017

Veterinärsbesök

Idag var det dags för Kaxmörten att göra sin tredje (!) tandoperation. Trots att jag har varit jättenoga med hundarnas tänder, och Kaxmörtens i synnerhet eftersom små hundar lättare får tandproblem, så har han börjat tappa sina framtänder, så efter dagens tandutdragning så har han bara 3 av 8 framtänder kvar! Tack och lov så klarar hundar sig väl med bara sidotänderna, men försäkringsbolagen kan vara kinkiga när det gäller tandproblem så det gäller att åtgärda tänderna så fort det händer något. Annars är risken stor att försäkringen inte gäller.

Så kvart över sex i morse ringde klockan och ingen av oss hade lust att lämna sängarna...



Klockan 07.30 skulle vi infinna oss hos veterinären så kvart över sju kom mamma och hämtade upp oss. Kaxmörten var inte så jätteglad att bli lämnad hos veterinären men han var relativt lugn tack och lov. (Fast personalen sade när vi hämtade honom att han under dagen hade tittat misstänksamt på alla som ville göra något med honom...mammas lilla gosse💓).

På förmiddagen gick jag först ner till hundgården med Solstrålen och Alfahanen, och sedan en promenad med Bästa T och Lipton medan Alfahanen fick stanna hemma och passa Solstrålen...


Klockan två hämtade jag och mamma min lilla Kaxmört och han var förhållandevis pigg efteråt, i alla fall om man jämför med förra gången. Dock kände han sig nog inte riktigt ok, för han skällde inte ut hundarna i väntrummet när vi gick ut...:)

När vi kom hem var vi alla jättetrötta och somnade på soffan allihopa...


Kaxmörten spenderade en stor del av eftermiddagen/kvällen med att ligga tryckt mot min sida; det behövde nog både han och jag.


Jag har varit så trött idag med den tidiga starten och haft huvudvärk nästan hela tiden, så det ska bli skönt att krypa i säng och ha den här dagen avklarad. Nu får Kaxmörten ta det lugnt några dagar/veckor medan hans operationssår läker i munnen.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!