Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 26 oktober 2017

En stor dag

Idag var det en stor dag för Solstrålen!
Han fick följa med på sin första riktiga filmdejt hos Bästa T😊.
Jag vet att han kan ha problem att koppla av när han inte är hemma, så jag hade sett till att hundarna fick lite mental stimulans på förmiddagen, och sedan gick Solstrålen och jag en sväng till ett ställe där han kunde springa lös och leka av sig lite grann innan vi gick hem till Bästa T.
Väl där gick det faktiskt över förväntan måste jag säga. Den första timmen sprang han runt och luktade överallt flera gånger om, och hade lite svårt att koppla av. Speciellt eftersom han inte fick ligga i deras fina soffa😉!

Men efter ett tag lade han sig ner viD T:s fötter...


...och sedan bestämde han sig för att göra i ordning en 'riktig' liggplats bland Bästa T:s handarbeten.


Vi människor förstår ju ingenting när det gäller bekväma liggplats för en hund😉!

I slutändan beslutade vi oss för att godkänna Solstrålen som en fullfjädrad medlem i våran Filmdejtsklubb, så han får nog följa med på flera filmdejter😊. Jag kände mig riktigt stolt över min lilla Solstråle!

På kvällen var jag iväg på bio med min goda vän P, och då kom Linnea hem till mig för att hålla ett öga på slagskämparna medan jag var borta. Tack och lov gick allt bra på hemmafronten, och P och jag såg en jättebra och rolig svensk film, All Inclusive,  och fick chans att umgås.

Men nu ser jag fram emot ett antal dagar med lugn och ro på soffan med en massa virkprojekt... och håller tummarna för att det faktiskt blir så också!

Annie              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!