Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 5 november 2017

Gula saker på plåten!

Idag har jag bakat lussebullar!
(Ja, jag vet att det bara är i början av november men är man julälskare så är man!)

Jag har haft slut på saffran men mamma hjälpte mig med några paket så idag kunde jag inte hålla mig längre...!


Jag älskar ju saffransbullar och bakar många satser varje julsäsong!

Det här är mitt favoritrecept med massor av saffran, vit sirap, russin och margarin!


Det var så himla mysigt att baka ut dem och det kändes helt rätt inombords!

För att inte tala om hur gott det luktade när de gräddades i ugnen!


De här är bara till mig och inte till Adventsfikat.
Min mormor gillar inte russin så jag brukar baka en saffranslängd utan russin till Adventsfikat.

Jag kan tala om att de smakade alldeles alldeles underbart!
Även om det är en månad kvar till första Advent.

Annie

1 kommentar:

  1. Ja det var tidigt men oj så mysigt det ser ut! Blev direkt sugen på framförallt lussebullsdeg;)

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!