Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 2 november 2017

Smygstartar julbaket...

Idag (eller tekniskt sett igår eftersom klockan är efter midnatt) så har jag och Solstrålen varit på filmdate igen hos bästa T. Han hade lite svårt att koppla av, men jag kan ändå slappna av ganska bra; han är lugnare nu när han är vuxen och det gör inget om han vankar runt lite. Han brukar inte hitta på såå mycket bus längre. Förresten tror jag att han vankade lite extra eftersom han inte får ligga i soffan hos Bästa T; han är ju lite bortskämd med det där och är inte alltid så pigg på att ligga på golvet. Men det är inte synd om honom; hemma hos Bästa T har de en skön vardagsrumsmatta som fungerar utmärkt som liggplats:)

Sedan har jag börjat göra biskvier vilket innebär att julbaket officiellt är igång. Nu är det ju november så nu börjar det väldigt sakta bli dags att förvandla Våran Lilla Vrå till Våran Lilla Julvrå🎄🎅🎄.
Det verkade som om Kaxmörten förstod vad som var i görningen, för jag var i köket ett par timmar och efter en stund kom han och tittade på mig i dörröppningen...och då var det bara att gå och hämta något för honom att ligga på i köket.


När jag håller på länge i köket brukar de vilja komma och hålla mig sällskap ibland så då behövs ju en skön sovplats också, och de närmaste månaderna kommer det bli många timmar i köket....

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!