Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 19 december 2017

Njuter av julstämningen och julkänslorna

Det känns lite som om jag har jullov nu. Även om jag pysslar en del med julgodis och julbak mm den här veckan, så tar jag mig också tid att titta på julfilmer och virka och koppla av när jag behöver det (eller när mina ben behöver det...).
Igår var jag uppe riktigt sent och virkade och tittade på julfilmer och glömde helt bort att blogga, och det känns bra att jag kan koppla av så pass mycket att jag glömmer bloggen och bara njuter av det juliga nuet😊.
Jag ska försöka komma ihåg att skriva varje dag framöver, men om inte så vet ni att jag har tagit ett litet mentalt blogg/jullov just nu.

Idag har jag varit till Bästa T för årets sista filmdate, och vi tittade förstås på en julfilm (Miracle on 34th Street). Nu på kvällen har jag bakat lussebullar och slagit in kolor som jag kokade igår.



 Till saken hör att jag faktiskt redan har kokat en sats av dessa supergoda kolor (recept från Pernilla Wahlgrens julbok) , men de är så goda att jag ville göra en sats till så att jag kan ge bort en del och själv ha kvar en del kolor att njuta av i mellandagarna.

Imorgon ska jag åka och julhandla med mamma och bland annat köpa lite smaskiga julklappar till hundarna. På kvällen har jag sedan bokat tvättstugan eftersom jag vill ha allt tvättat innan jul så att jag kan undvika tvättstugan ända tills det nya året...

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!