Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 19 januari 2018

Smekmånaden...

...är definitivt över för mig och mitt nya stickprojekt.
Jag såg fram emot att börja med del 2, men det ville sig inte. Alls.
Helt plötsligt blev det för krångligt att samtidigt hålla reda på 5 strumpstickor, två olika trådar, mina klumpiga fingrar och ett tvåfärgat mönster.

Jag fick liksom inte till hur jag skulle hålla garntrådarna samtidigt. Om jag gör det på mitt gamla sätt så får jag sitta och snurra upp ihoptvinnat garn hela tiden, och försöker jag något annat NYTT sätt så glider garnet omkring och jag får inget grepp och det känns bara KNÖLIGT!
Stickningen gick framåt i snigelfart och min hjärna fick jobba på högvarv med att hålla reda på garnen så det slutade förstås med att jag blev så trött att jag somnade...

När jag kvicknade till satte jag mig återigen med Youtube för att försöka hitta någon bra instruktionsfilm på hur jag ska hålla garnerna och hur jag ska byta färg på ett effektivt sätt. Jag förstår ju att om jag ska lära mig något nytt - och förhoppningsvis bättre - så kommer det att ta tid och vara knöligt...SUCK.


Så som ni ser så har jag inte kommit särskilt långt på sockan idag, och det känns lite frustrerande. Jag är ju egentligen sugen på att hålla på med den men det är mindre roligt när det är så knöligt..!

Det är verkligen tur att jag hade mina andra sockor att sticka på emellanåt. Där flyger jag istället fram och har redan stickat klart ena sockan och är nästan klar med skaftet på den andra.


Slutligen måste jag bara visa ett jättefint kort jag tog idag på Alfahanen:


MATTES STILIGA KILLE❤❤❤

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!