Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 12 maj 2018

Mera familjeminnen

Detta inlägg och det förra är gjorda via min Iphone när jag var hos mormor Gerd så därför har de blivit lite 'konstiga'.


Den här trägrisen tyckte mormor om när hon var barn...



Den fanns hos farmor Lina...


...som föddes på 1860-talet, och farfar Karl...


När de gick bort fick mormor ta hand om trägrisen och har den än idag😊. 
Morfar Olle tyckte om att måla och målade bland annat dessa tavlor...






Det är lätt att se var min kära syster har fått sina konstnärliga gener från😊.

Min mormors mor Greta har broderat dessa tavlor...


Även denna tavla men då hjälpte min mormors far Rudolf till också.


Här är gammelmormor Greta och gammelmorfar Rudolf på äldre da’r...


Så kommer jag ihåg dem💝.

Mormors bästa vän genom alla år var Maj-Britt...


...och här är mormor och Maj-Britt tillsammans på lite äldre da’r...

Igår hade det varit Maj-Britts födelsedag (hon gick bort för drygt 10 år sedan) så det blev helt naturligt att mormor pratade lite extra om henne just nu. 
Det lustiga är att mormor har kvar två andra vänner nu som OCKSÅ heter Maj-Britt båda två, så det var helt klart ett populärt namn för 90 år sedan😊.

Här är min mormor och morfars bröllopskort...



Här är slutligen ett lite modernare kort - bara 30 år ungefär😉 - på min egen familj.


Det är mamma, syrran, jag och pappa och våran dåvarande schäfer Ludde på båten där vi alltid var varje sommar. Underbart fina minnen❤️.

Annie


1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!