Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 12 juni 2017

Den senaste tiden...

... har jag inte bakat något. Dels är jag själv inte sugen på något, och dels har det inte funnits någon speciell anledning. Dessutom har jag - och är fortfarande - mer sugen på att virka än att baka.

Men de närmaste dagarna måste jag tyvärr släppa virknålen lite och ta fram bakskålarna, för i morgon och på onsdag är det skolavslutning för mina syskonbarn vilket ska firas med lite hembakat. Det har blivit en liten tradition att moster bjuder på fika när det är skolavslutning:) Dessutom fyller jag år nästa tisdag, så då behöver jag också lite hembakat att bjuda på.

Idag kändes som en bra dag att börja ta itu med det eftersom jag inte hade något annat planerat och det dessutom har regnat en del. Det är lättare och mindre svettigt att stå i mitt lilla kök och baka på sommaren om solen INTE gassar in hela eftermiddagen...!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!