Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 8 augusti 2017

Fint mönster

Den här veckan hjälper jag mamma att städa toaletterna på hennes kollo - VARJE dag - vilket innebär att jag går miste om tre timmars virktid varje dag...inte idealt i min värld. Jag spenderar ju mycket hellre den tiden med en virkning i handen, speciellt nu när jag håller på med ett sådant roligt mönster.


Det här mönstret, Blizzard warning square av Polly Plum, blev jag kär i så fort jag såg det och nu använder jag det till ett nytt projekt. Jag var lite orolig över hur krångligt mönstret skulle vara, men det var faktiskt enklare än jag trodde. Dock har jag fått repa upp en del, men det beror mera på att jag har varit trött och inte 100 procent uppmärksam när jag har läst mönstret.


Mönstret finns i olika storlekar, och jag vill ha en stor ruta den här gången. Det innebär att jag även har fått testa på ett nytt virkmönster...


...starstitch, vilket du ser högst upp på detta kort.

Nu måste jag gå och lägga mig; det är jobbigt att tvätta toaletter varje dag och ögonen börjar gå i kors nu...

Annie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!