Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 15 augusti 2017

Granny Square Day!

På sociala medier idag har det firats för fulla muggar! Det har nämligen varit den internationella Granny Square Day, eller översatt till svenska... Mormorsrutedagen!

Bland världens virkgalningar har det lagts upp 1000-tals bilder på olika virkade rutor i alla möjliga färger och alla möjliga mönster och alla möjliga storlekar! Helt enkelt en virkfest!

Själv firade jag dagen med att virka en ny ruta som ska bli en del i ett långsiktigt 'virkad-filt-projekt'. Framåt eftermiddagen såg rutan ut så här...


...och ännu några timmar senare så var rutan klar!


Rutan heter Victor och är designad av en jätteduktig virkdesigner vid namn Polly Plum som gör superfina - och svåra - virkade rutor. Mönstret är på engelska, men numera kan jag läsa engelska virkmönster - vilket jag är jättestolt över!!! - så det är inget problem för mig.

Jag älskade verkligen det här mönstret; jättefint och inte alltför svårt...fast det ser ändå avancerat ut:)
Jag kommer definitivt att virka den här rutan igen:)

Nu har jag virkat 4 rutor sammanlagt...




...men jag har minst 20 rutor kvar, så den här filten kommer att ta sin lilla tid. Men det gör inget; jag har så roligt när jag väljer mönster och virkar dessa underbara megarutor så jag har inte bråttom att få klart den:)

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!